Bevakningen presenteras av
San Pail redo för ny säsong - kvalar på torsdag
Världens kanske bästa travhäst under 2011 är snart tillbaka för en ny säsong. I morgon kvalar San Pail på Mohawk.
Årets Häst i Nordamerika förra året, San Pail är redo för nya bataljer. På torsdag kvalar det kanadensiska vidundret på Mohawk Racetrack, utanför Toronto. Planen är att supertravaren ska testas i två kvallopp innan årsdebuten görs i den första avdelningen av Glorys Comet Trotting Series den 24 mars.
San Pail var förkrossande under fjolåret. På 16 starter vann hästen i 14 och slutade tvåa i de övriga två. Den senaste starten gjordes då han besegrade bland andra Rapide Lebel i Breeders Crown i sluet av oktober. Det preliminära schemat för åttaåringen blir det samma som i fjol; deltagande i de största loppen på andra sidan Atlanten där ett av huvudmålen blir att ta en fjärde raka seger i Maple Leaf Trot.
– Vi ändrar inte på något, det gick ju rätt så bra i fjol. Vi hoppas starta i Breeders Crown, Maple Leaf, Nat Ray Trot, Credit Winner och en tripp till Lexington plus några andra lopp. Vi håller också dörren öppen för American National som vi inte deltog i förra året, säger tränaren Rod Hughes till standarbredcanada.ca.
Skriven av
Har jobbat som chefredaktör för Travnet sedan 2011 och brinner för travsporten!
Har du upptäckt ett text- eller faktafel? Hör gärna av dig till oss så att vi kan rätta till det. Vi arbetar löpande med att hålla allt innehåll på sajten korrekt, aktuellt och trovärdigt.
På Travnet publicerar vi information, nyheter och guider med fokus på kvalitet, transparens och noggrann faktagranskning. Läs mer om hur vi arbetar och våra kvalitetsrutiner här.
Bevakningen presenteras av











