Bevakningen presenteras av
Boden och Skelleftetravet inleder samarbete
Boden- och Skelleftetravet går samman. Det nya travsällskapet blir då landets femte största.
Det tycks nu som om landets två nordligaste travbanor, Skellefteå och Peabtravet i Boden går samman och bildar ett gemensamt travsällskap. Informationsmöten har hållits och båda banornas styrelser är överens om samarbetet.
Förhoppningen är att Boden- och Skelleftetravet ska kunna verka tillsammans redan under våren 2013.
– Vi är överens om att slå ihop våra påsar och arbetet med att ta fram nya stadgar börjar nu, säger Lars Olofsson, ordförande i Norrbottens Travsällskap till kanal75.
Om sammanslagningen blir en realitet kommer det nya travsällskapet bli landets femte största. Tillsammans kommer banorna att arrangera 53 tävlingsdagar per år.
– Vi blir för små på varsitt håll och det är för lite folk. Vi måste göra oss så stora som möjligt. Jag tror att detta kommer att hända fler travsällskap runt om i Sverige. Sedan blir det synergieffekter. Det kommer att bli en bättre sport. Vi kan utöka marknadssidan och optimera andra resurser, säger Skelleftetravets ordförande Kjell Lundmark till norran.se.
Skriven av
Har jobbat som chefredaktör för Travnet sedan 2011 och brinner för travsporten!
Har du upptäckt ett text- eller faktafel? Hör gärna av dig till oss så att vi kan rätta till det. Vi arbetar löpande med att hålla allt innehåll på sajten korrekt, aktuellt och trovärdigt.
På Travnet publicerar vi information, nyheter och guider med fokus på kvalitet, transparens och noggrann faktagranskning. Läs mer om hur vi arbetar och våra kvalitetsrutiner här.
Bevakningen presenteras av












